Web
2.0 alati sve češće i s pravom zauzimaju mjesto u nastavnom procesu. Kako su
moderno obrazovanje i nastava nezamislivi bez upotrebe
informatičko-komunikacijske tehnologije, učitelji rado koriste Web 2.0 alate u
nastavi iz više razloga:
- Praktičnost
Web
2.0 alati učiteljima olakšavaju svakodnevne aktivnosti: pomažu im u
organizaciji i upravljanju informacijama s interneta, te ujedno čine te
informacije dostupnima širokom broju ljudi (učenika, učitelja...), bilo kroz
materijale koje učenici i učitelji sami izrađuju ili koje preuzimaju od drugih.
To učiteljima omogućuje jednostavnije dijeljenje informacija sa svojim
učenicima, npr. gradivo koje su obrađivali toga dana na satu putem Power-point
prezentacije mogu postaviti na Slide Share i tako omogućiti svojim učenicima da
ga ponove od kuće. Ili obratno, učenici svoje uratke mogu na isti način
podijeliti s učiteljem i s ostatkom razreda.
- Lakše, zanimljivije i jednostavnije učenje
Učenici
vole modernu tehnologiju i rado se njome koriste. Primjenom ovih alata u
nastavi učenje postaje zanimljivije te omogućuje učenicima preuzimanje aktivne
uloge: umjesto objekata, oni postaju subjekti i kreatori nastavnog procesa i
nastavnih materijala: učenici tako mogu istraživati, otkrivati nove spoznaje i
to odmah podijeliti s ostalima; aktivno se uključuju u stvaranje znanja i
doprinose povećanju znanja i kod drugih učenika. Primjerice, učenici jednog
razreda u suradnji s učiteljem mogu putem Google Drivea ili sličnih alata
dijeliti razne sadržaje, svoje uratke, zanimljivosti koje otkriju i sl., što
proces dolaska do novih spoznaja čini lakšim i jednostavnijim.
- Poticanje suradničkog učenja
Putem
tih alata učenici se povezuju s ostalim učenicima iz razreda ili škole, što
olakšava izradu grupnih praktičnih radova, projekata ili seminara, bez
postojanja prostorne barijere jer svatko može sudjelovati u radu bez obzira
gdje se nalazi. Također, učenici izmjenjuju svoja iskustva, ideje, dogovaraju
se i daju povratne informacije jedni drugima te se tako uče aktivnoj suradnji.
- Široka uporaba i uklanjanje prostorne barijere
Učitelji
ove alate mogu koristiti u nastavi ili izvannastavnom radu. Osim učenika jednog
razrednog odjela, putem ovih alata moguće je surađivati i povezati se s
učenicima ostalih razrednih odjela iz cijele škole, pa čak i šire. Tako je
moguće kreirati E-učionicu čiji će učenici pohađati različite škole, ali će u
isto vrijeme putem videoprijenosa sudjelovati u zajedničkim aktivnostima i
izmjenjivati ideje.
Zbog
svih ovih razloga nužno je omogućiti svim učenicima pristup
informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji, kako bi bili u mogućnosti koristiti
ove alate i tako svoje obrazovanje i učenje učiniti produktivnijim i naravno,
zabavnijim.
Nema komentara:
Objavi komentar