utorak, 27. siječnja 2015.

Prednosti Web 2.0 alata

Web 2.0 alati sve češće i s pravom zauzimaju mjesto u nastavnom procesu. Kako su moderno obrazovanje i nastava nezamislivi bez upotrebe informatičko-komunikacijske tehnologije, učitelji rado koriste Web 2.0 alate u nastavi iz više razloga:

  •   Praktičnost
Web 2.0 alati učiteljima olakšavaju svakodnevne aktivnosti: pomažu im u organizaciji i upravljanju informacijama s interneta, te ujedno čine te informacije dostupnima širokom broju ljudi (učenika, učitelja...), bilo kroz materijale koje učenici i učitelji sami izrađuju ili koje preuzimaju od drugih. To učiteljima omogućuje jednostavnije dijeljenje informacija sa svojim učenicima, npr. gradivo koje su obrađivali toga dana na satu putem Power-point prezentacije mogu postaviti na Slide Share i tako omogućiti svojim učenicima da ga ponove od kuće. Ili obratno, učenici svoje uratke mogu na isti način podijeliti s učiteljem i s ostatkom razreda.



  •  Lakše, zanimljivije i jednostavnije učenje
Učenici vole modernu tehnologiju i rado se njome koriste. Primjenom ovih alata u nastavi učenje postaje zanimljivije te omogućuje učenicima preuzimanje aktivne uloge: umjesto objekata, oni postaju subjekti i kreatori nastavnog procesa i nastavnih materijala: učenici tako mogu istraživati, otkrivati nove spoznaje i to odmah podijeliti s ostalima; aktivno se uključuju u stvaranje znanja i doprinose povećanju znanja i kod drugih učenika. Primjerice, učenici jednog razreda u suradnji s učiteljem mogu putem Google Drivea ili sličnih alata dijeliti razne sadržaje, svoje uratke, zanimljivosti koje otkriju i sl., što proces dolaska do novih spoznaja čini lakšim i jednostavnijim.




  • Poticanje suradničkog učenja
Putem tih alata učenici se povezuju s ostalim učenicima iz razreda ili škole, što olakšava izradu grupnih praktičnih radova, projekata ili seminara, bez postojanja prostorne barijere jer svatko može sudjelovati u radu bez obzira gdje se nalazi. Također, učenici izmjenjuju svoja iskustva, ideje, dogovaraju se i daju povratne informacije jedni drugima te se tako uče aktivnoj suradnji.






  •  Široka uporaba i uklanjanje prostorne barijere
Učitelji ove alate mogu koristiti u nastavi ili izvannastavnom radu. Osim učenika jednog razrednog odjela, putem ovih alata moguće je surađivati i povezati se s učenicima ostalih razrednih odjela iz cijele škole, pa čak i šire. Tako je moguće kreirati E-učionicu čiji će učenici pohađati različite škole, ali će u isto vrijeme putem videoprijenosa sudjelovati u zajedničkim aktivnostima i izmjenjivati ideje.






Zbog svih ovih razloga nužno je omogućiti svim učenicima pristup informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji, kako bi bili u mogućnosti koristiti ove alate i tako svoje obrazovanje i učenje učiniti produktivnijim i naravno, zabavnijim.


Nema komentara:

Objavi komentar